mandag 8. mars 2010

Hjemme igjen

Godt å være hjemme igjen, selvfølgelig. Men ganske "pyton" å merke at kulda liksom sniker seg inn i leddene og gjør meg stivere for hver dag - og på en måte "bryter ned" tre uker med trening og varme........  Betennelser også - i huden og i tannkjøttet og i knærne og på de merkverdigste steder - jeg blir litt motløs når alt jeg har bygget opp av bevegelighet og smidighet og overskudd liksom kollapser noen timer etter ankomst Gardermoen.....

Men jeg koser meg med å så frø og skrive artikler og jobber med å opprette hjemmeside. Og forsøker å administrere nye prosjekter: Vi har bestemt oss for å pusse opp badet og oppgradere stuen og soverommet - mamma mia, så mye vi må ta stilling til i den forbindelse!

Etter at jeg kom hjem har Camilla og samboer Rudi vært en uke i Egypt, og hatt det fantastisk. Og Ida-Marie og venninnen Ingvild har hatt en uke på Gran Canaria. Flott at stadig flere får til et avbrekk fra norsk vinter - det tror jeg vi trenger! I alle fall de fleste av oss: Øyvind har i mellomtiden vært en uke i Alpene og dro til Geilo i går -jo mer snø og kulde, jo bedre! :-)

Et lite apropos til debatten rundt Eias program om kjønn - hva er medfødt og hva er miljøbetinget: Jeg hevder stadig at damer og jenter kan gjøre bortimot alt det gutter og menn kan. Men du verden så fantastisk flott det er å ha en mann til å brøyte opp stien mot drivhuset........... :-)



 Egil freser opp stien til veksthuset. Ganske imponerende og tappert!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar