mandag 14. juli 2014

Reservedatter Tina.....

"Kjernefamilien" er kanskje ikke det mest sentrale her i huset. Jeg har stedøtre og "stebarnebarn" fra mitt forrige ekteskap, som jeg fortsatt selvfølgelig betrakter som "familie".  Og greier med hånden på hjertet ikke å kjenne noen "forskjell" i mine følelser overfor Egils  "biologiske" barnebarn og mitt eget. Det handler jo mest om å få lov til å være sammen, og tilbringe tid med! I tillegg til denne lettere uryddige gjengen av "halv-" og "ste-" relasjoner, har jeg i snart 30 år hatt en dansk "reservedatter". Tina kom til Norge i 1987, som praktikant for Ida-Marie. Det var kjærlighet ved første blikk - for alle involverte. Heldigvis har vi greid å holde kontakten. Og i år kom hun med familien på Norgesbesøk!

Så ble det kjærlighet ved første blikk med neste generasjon også: 
Tina fulgte Troys mamma Camilla til og fra parken i et helt år. 

Det ble litt lite tid sammen (det blir det alltid), men vi fikk til en hyggelig grillkveld på terrassen her hjemme, og en dag på fjorden i Løvebåten, med grilling og bading på Steilene. Kanskje får vi til et Portugal-besøk i løpet av vinteren?

Tinas hyggelige, spennende familie. Heldigvis med plass til en Reservemor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar