onsdag 27. januar 2010

Villa Isis, Lanzarote

Dette blir utsikten fra arbeidsbordet mitt de neste tre ukene:



det burde være mulig å moblisere litt skriveglede her, vel?

Villa Isis er en privat villa som leier ut 7-8 rom på bed-and-breakfast-basis, og tilbyr sine gjester ulike aktiviteter og terapier: yoga, fotsoneterapi, massasje, vanngymnastikk, vanlig trening etc. etc. Et spennende sted, med et veldig hyggelig vertskap. Mer om Villa Isis finnes her:  Holistic Holidays at Villa Isis
Dagen starter med yoga ved bassengkanten - med "husfrue" Lynne som utrolig flink instruktør!

Anlegget her er lekkert, bl.a. med en spennende hage, et nydelig basseng og masse "bortgjemte" koselige sitte- og solplasser. Og så kryr det av katter i alle størrelser, fasonger, tilstander og avstamminger. Velkomstritualet da jeg kom i går, besto i at hele katte-gjengen pluss shäferen Shiva kom masjerende inn på rommet mitt, en etter en, og i en bestemt rekkefølge, sto noen sekunder og "vurderte meg" - og masjerte ut igjen. Det virker som jeg er godtatt nå, men det var nesten litt skummelt da katt nr. 17 kom inn med halen høyt hevet og satte seg ned og stirret på meg......

 

Til glede for alle som er misunnelige kan jeg fortelle at det faktisk er ganske kaldt her akkurat nå! For kaldt til å sitte ute utover kvelden - og godt med en jakke både om morgenen og ettermiddagen. Ikke veldig behagelig badetemperatur heller: Ca. 18 grader i sjøen.

Men da blir det kanskje lettere å disiplinere seg til intensiv bok-skriving........ :-)




Shiva vokter inngangen til Villa Isis







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar